Kutatás és képzés

KÉPZÉS

A Design Terminál évente több száz kreatív vállalkozás hazai és nemzetközi piacra lépését segíti szolgáltatásaival. A jövőbeni vállalkozások alapjait az intézmény képzési tevékenysége igyekszik megteremteni. A képzési programok célja, hogy a design gondolkodást (Design Thinking) és a holisztikus szemléletet népszerűsítése, emellett fejlessze a fiatalok gyakorlati készségeit.

 

Képzési tevékenységünk fókuszában a HOLIS nyári egyetem áll, melynek célja a holisztikus design elméletének gyakorlatba ültetése. A HOLIS egy megközelítés: arról szól, hogy designer, mérnök, szociológus, pszichológus és közgazdász együtt, egy csapatban dolgozik olyan problémák megoldásán, melyek közvetlenül érintenek bennünket a mindennapokban.

A HOLIS hivatalos oldala kattintással elérhető: HOLIS

HOLIS NYÁRI EGYETEM

 A Design Terminál nyári egyeteme 2014-ben indult, a tábor első feladata a Kőszeg határában lévő régi nemezgyár jövőbeli funkciójának újragondolása volt.

A HOLIS 2015 célja megoldási javaslatokat adni a nyugdíjközeli korosztály gazdasági és társadalmi aktivitásának hosszú távú fenntartására a design segítségével.

A nemzetközi nyári egyetemen olyan megoldások fejlesztése volt a cél, melyek a design eszközeivel hozzájárulnak a 60 év feletti korosztály mindennapjainak jobbá tételéhez, és lehetőség szerint könnyen implementálhatók a mai gazdasági és társadalmi környezetben. A nyári egyetemen idén hazai és külföldi csapatvezetők szakmai irányításával és nyugdíjasok egy csoportjával dolgoztak együtt Európa különböző országaiból érkező felsőfokú tanulmányát végző diák és frissdiplomás.

Az összefoglaló videó itt megtekinthető: HOLIS Summer University 2015

HOLIS 360°

 

A HOLIS 360° egy kötetlen találkozó, ahol a kreatívipar különböző szereplői megismerhetik egymást, együttműködéseket alakíthatnak ki. Az eseménysorozat alkalmával célunk, hogy a más-más területről érkező hallgatók felismerjék a csapatmunka előnyeit; szeretnénk segíteni a kreatívipari vállalkozások menedzsment kompetenciáinak fejlődését; valamint lehetőséget teremtünk sikeres kisvállalkozásoknak, hogy befektetőt és gyártót találjanak terveik megvalósításához.

FELHÍVÁS SZAKMAI GYAKORLATRA

 

Csatlakozz a Design Terminál csapatához a technológiai startupok felmérésében!

A Design Terminál Nemzeti Kreatívipari Központ 2015 őszén kibővíti mentorprogramját a Digital szektorra, így az innovatív technológiákon alapuló kreatívipari vállalkozásokat is várja majd több hónapos fejlesztési programjára. A program szakmai megalapozásához, a terület feltérképezéséhez keresünk 2-3 szakmai gyakornokot, akik a szektor képviselőit vizsgálnák a megadott szempontok szerint. 

Jelentkezés és további információ

2015. szeptember 4-ig e-mailben önéletrajzzal az eva.tornyanszki@designterminal.hu címre.

KUTATÁS

A Design Terminál kutatási tevékenységének célja, hogy Magyarország kreatívipari helyzetéről pontos képet alkosson, az eredményeket felhasználja annak fejlesztésében, valamint azok segítségével kidolgozott javaslatot tegyen arra, hogyan lehet regionális kreatívipari központtá fejleszteni Budapestet.

HOLIS: +60 DESIGN

 

A HOLIS kutatás célja, hogy szakmai gyakornoki program során elkészüljön a HOLIS nyári egyetem kutatási segédanyaga. Az alapozó tanulmány nemzetközi és hazai esettanulmányok, projektek összegyűjtésével és rövid elemzésével inspirálja a nyári egyetemen résztvevő hallgatókat.

A 2015-ös kutatás eredményeit összefoglaló tanulmány itt elérhető: HOLIS: +60 DESIGN{link hamarosan}

MI KÉSZÜL A VÁROSBAN?

 

A 2014 nyarán indított urbanisztikai kutatás célja, hogy feltérképezze a belváros gyártóműhelyeit. A vizsgálat felméri a kisvállalkozások működését, egyben támogatja a hazai tervezők és gyártók kapcsolatépítését, hálózatosodását. A kutatás eredményeként megismerhető a városi szövetben működő elszórt műhelyhálózat, az egyes helyiségek jellege és hangulata.

A kutatás eredményeit bemutató holnap itt megtekinthető: MI KÉSZÜL A VÁROSBAN?

A KREATÍVIPAR MINT ERŐFORRÁS

 

2014-ben a Design Terminál Nemzeti Kreatívipari Központ megbízásából a Hétfa Elemző Központ átfogó kutatást készített a magyar kreatíviparról. A kutatás során interjúkra, szakértői konzultációra, a szakirodalom áttekintésére, valamint a KSH, a NAV és az NFSZ releváns adatbázisainak statisztikai elemzésére támaszkodtunk. 

A kutatás főbb eredményei itt érhetők el:  A KREATÍVIPAR MINT ERŐFORRÁS