Már külföldről is érkeznek startupok a Design Terminálhoz | Folytatódik a mentorprogram

2016. 09. 09.

Olaszországból és Chiléből is Budapestre költözik egy-egy startup vállalkozás, hogy részt vegyen a Design Terminál legújabb mentorprogramján. A kiválasztott cégek között egészségügyi, oktatási, turisztikai és hátrányos helyzetűeket segítő innovációkat is találunk.

A Design Terminál 2014-ben indult mentorprogramjának most induló, immár negyedik szemeszterére tíz csapat került be. Köztük van a kisiskolások kreatív oktatását segítő Kuvik, a vakok és gyengénlátók okosszemüvegét fejlesztő EVA, a belföldi turizmust népszerűsítő Hiker Nations és a családok gyors és hatékony egészségügyi ellátását lehetővé tevő Gyermek SOS is. A program iránti növekvő érdeklődést jelzi, hogy az Openmondo és az Unlock Spaces személyében ezúttal már Olaszországból és Chiléből is Budapestre érkezik egy-egy startup vállalkozás, hogy éljen a Design Terminál nyújtotta lehetőségekkel.

 

A Design Terminál szervezésében a cégek intenzív vállalkozásfejlesztő programban vesznek részt. Ez számukra teljesen ingyenes, sőt néhányan ösztöndíjban is részesülnek és mindannyian bemutatkozhatnak egy-egy külföldi szakkiállításon. A négy hónapos program végére a cégek készen állnak majd a nemzetközi piacra lépésre és akár egy saját befektető fogadására is.

 

 

 

A Design Terminál új mentorált vállalkozásai

 

Kuvik

Iparág: oktatás, termékdesign

Csapat: Török Judit alapító, tervező; férje menedzsment

Leírás: Török Judit a MOME-n végezte tanulmányait, ahol 2014-ben diplomamunkájaként már kidolgozta a Kuvik alapjait. Judit missziója, hogy a magyar és a nemzetközi alapfokú oktatást forradalmasítsa.

A Kuvik olyan iskolások számára tervezett taneszközcsomag, ami újragondolja az eddig megszokott kereteket és kreatív módon ismerteti meg a gyerekeket az olvasással vagy épp a matematika alapjaival. Jelenleg 5 termékes portfólióval rendelkezik. Judit törekvő, és vízióval rendelkező, elhivatott vállalkozó.

Honlap: kuvik.hu

 

Celeni

Iparág: divat

Csapat: Cselényi Eszter, alapító, tervező; Butler Hajnalka márkamenedzser;  Bakucz Anna asszisztens; Vámosi Márta gyártásvezető; gyakornokok

Leírás: A Celeni márkát 2012-ben alapította a tervező, aki a márka névadója is egyben. A KREA-n valamint az IBS-en végzett tanulmányait követően született meg Eszterben a Celeni lifestyle márka ötlete. Határozott, értelmiségi nőknek terveznek ruhát és kiegészítő divattermékeket (ékszer, táska). Kiemelkedő sikerük, hogy a 2016-os Magyar Paralimpiai csapat formaruhatervezési jogát elnyerték. A márka nemzetközi piaci terjeszkedésében és a növekedéshez szükséges üzleti kompetenciák elsajátításában segíti majd őket a program.

Honlap: celeni.hu

 

Sneaker Tracker

Iparág: divat, tech

Csapat:Ivancsics Bence CEO, Gönci Gábor CCO, Petrányi Viktória gyakornok

Leírás: A SneakerTracker applikáció a sportcipő (sneaker) rajongó közösségeket szólítja meg. A lépésszámlálóval kombinált cipőkövető alkalmazás 3 pillérre épül: Gyűjtemény, Közösség és Hűség. A közösség tagjai valós időben különböző információkat közölhetnek magukról és a cipőikről. Üzleti szempontból az egyik legígéretesebb kezdeményezés: business-to-business oldalon villámgyorsan több együttműködést kötöttek (Nike, BP Shop, Adidas), de az egyedi felhasználóknál még nem értek el áttörést. A csapat egyszerre profitál a Designlab és a Techlab mentorainak tudásából.

Honlap: sneakertracker.com

 

Miutcánk

Iparág: sharing economy

Csapat: 5 fő

Dávid: vízió és marketing

Gazsi: menedszment és terméktervezés

Kata és Évi: social media, események

Mátyás: IT fejlesztés

Leírás: A legnagyobb magyar közösségi platform, mely több tízezer szomszédot kapcsol össze egymással. Változatos programokon és egy online felületen keresztül segíti elő az ismerkedést, a használati tárgyak és szolgáltatások közvetlen cseréjét egy-egy kerületben, városrészben. A vállalkozás egyik missziója, hogy csökkentse a városi elmagányosodást, miközben a mindennapi eszközeink hatékonyabb használatával fenntarthatóbbá teszi a településeket. A mentorprogramban az üzleti modell kidolgozására fókuszálnak, kiemelten a KAMRA nevű projektjükre, mely egy virtuális tároló, amelyben a felhasználók egymással oszthatják meg eszközeiket, szerszámaikat, tárgyaikat.

Honlap: miutcank.hu

 

Hiker Nations

Iparág: Belföldi turizmus, tech

Csapat: 3 fő

Ágnes: Marketing specialista, social media és közösségépítés

Anna: Marketing specialista, adatbányászat, konverzióoptimalizálás

Jamie: front-end developer

Leírás: Egy közösségépítő applikáció, mely a túrázást, s így a belföldi turizmust és az egészséges életmódot is népszerűsíti. A modell gyorsan globális szintre emelhető, nemzetközi platform is építhető belőle. Az ötletgazda lányok már működő túraközösség tagjai és kettejük között hatékonyan működik a csapatmunka. A csapat képességei és motiváltsága kiemelkedő, az ötletük pozícionálásával viszont még sok feladat adódhat.

 

EVA

Iparág: tech, AI, hardware

Csapat: Imre Krisztián - Marketing, UI/UX, Business Development, Szilaj Zsolt - advisor, Viktor Szathmary - Investor, 2% Equity

Leírás: Az EVA (Extended Visual Assistant) egy mobiltelefonhoz csatlakoztatható okosszemüveg. A vakokat és gyengénlátókat segítő készülék mesterséges intelligencia segítségével ismeri fel a környező tárgyakat, szövegeket és egyéb jelzéseket, melyeket a szemüveg viselőjével szóban ismertet. Az EVA a leghétköznapibb dolgokat - mint a sétálás, olvasás, tárgyak felismerése - is megkönnyíti, illetve a társasági életet is segíti. Az EVA segíti a tájékozódást, útvonalak megjegyzésére is képes. Az emailezésben is segít: nem csak felolvassa használójának a leveleket, de meg is válaszolja őket.

Honlap: eva.vision

 

mEdison

Iparág: egészségügy

Csapat: Gabriella Veress, Ferenc Janky - alapítók. Gábor Somogyi, Attila Karvalics - marketing, Tünde Pók - sales

Leírás: Az egészségügy egyik legfontosabb kérdésére próbál választ adni az egészségtechnológiai startup: betegek számára nyújt tanácsadói szolgáltatást orvosi másodvélemény formájában. Célcsoportjuk az átlagkeresettel bíró hétköznapi emberek, akik még több tudást szeretnének szerezni saját egészségügyi állapotukról és annak kezelési módjairól. A mEdison szolgáltatása az emberek nagy többsége számára elérhető áron kínál megoldást.

 

Gyermek SOS

Iparág: egészségügy

Csapat: Németh Franciska- alapító, Kovács Barbara - társalapító, Mészáros Barna & Kocsis Krisztián - IT, web.

Leírás: A honlap célja, hogy gyermekügyeleti ellátások azonnali megtalálásában segítse a szülőket gyermekeik hirtelen rosszulléte, betegsége vagy balesete esetén. Mindemellett hasznos információkat szolgáltat az ilyenkor felmerülő helyzetekben. Egyelőre Budapest és Pest megye ügyeleti rendje frissül folyamatosan a honlapon, ami terv szerint idővel országos lesz. Németh Franciska nővéri munkája során szerzett tapasztalataiból inspirálódótt.

Honlap: gyermeksos.hu

 

Unlock Spaces

Iparág: ingatlan, sharing economy

Csapat: Alejandro Gutierrez - Cofounder, Marketing & Sales, Juan Jose Unda - CEO,  

Leírás: Az Unlock Spaces az irodaterek Airbnb-je. Olyan letisztult platformot biztosítanak, ahol vállalkozók, szakemberek vagy egyének bérelhetnek kihasználatlan irodahelyiségeket. A vállalkozás arra a nehézségre kínál megoldást, hogy miközben rengeteg a kihasználatlan irodai kapacitás, sokan keresnek akár csak néhány órára vagy pár napra irodateret vagy tárgyalót/konferenciatermet. A kapacitások hatékonyabb kihasználása csökkenti a pazarlást, és fenntarthatóvá teszi a városok működését.

A csapat nemrég végezte el a Startup Chile nemzetközi programot, ami a Chilei kormány által támogatott vállalkozásösztönző képzés.Célcsoportjuk a kisvállalkoztók, tanácsadók, szabadúszók, de akár nagyobb vállalatok is, akik hajlandóak kevesebb fizetni és a helyüket hatékonyan kihasználni.

Honlap: unlockspaces.com

 

Openmondo

Iparág: turizmus

csapat: Antonio Greco - CEO & Marketing, Matteo Bormetti - CFO, Matteo Bresciani - CTO, Matteo Zani - sales, Monica Bormetti - CRM

Leírás: Igazán mélyen csak a helyi lakosok ismerik a városukat, ők a legalkalmasabbak arra, hogy bemutassák, híreszteljék az adott város érdekességeit, nevezetességeit, hogy megmutassák az adott település legszerethetőbb oldalát.

A városlakók helyi szakértőkké válhatnak egy “Openmondo weboldal” létrehozásával, ami egyedi turisztikai tartalommal tölthető fel. A weboldal elkészítése annyira egyszerű, hogy nem szükséges hozzá semmilyen technikai és design tudás, továbbá bevétel termelésre is lehetőséget ad a helyi vállalkozások bevonásával.

Honlap: openmondo.com